->Návod<-

01.09.2012 00:00

Postup výměny je poměrně jednoduchý. Jedná se o úkon, který zvládnete prakticky sami, bez nutnosti návštěvy servisu. Zde se jedná o běžný postup v domácích podmínkách.

Je nutné si připravit následující materiál:

- Olej dle specifikace výrobce (pravděpodobně budete zakupovat 3 kusy litrových balení)

- Olejový filtr

- Imbusový klíč (dobře si přeměřte otvor ve šroubu vložením konkétního imbusu)

- Těsnění pod výpustný šroub

- Plastovou vaničku

- Hadry na čištění

- Šroubovák

POSTUP

Olej je vhodné vypouštět teplý po minimálně několikaminutové jízdě.

1) Otevřeme víčko od plnícího otvoru a povytáhneme měrku oleje

2) Pod vanu vsuneme vaničku a povolíme vypouštěcí šroub oleje imbusem a vyšroubujeme rukou (zatlačujeme jej stále dovnitř aby olej netekl po ruce),  poté odtrhneme šroub a necháme vypouštět. Pokud máte vysokou vaničku na olej a nemáte manipulovací prostor, je možné auto za strany přizvednout heverem.

3) Během vypouštění povolíme rukou (popř. velmi jemně sikovkami) plastové víko filtru umístěného vedle alternátoru a šroubujeme pouze do výše

    "zobáčku", aby olej mohl vytéct. Po cca 5-ti minutách lze víko odejmout spolu s filtrem celé.

4) Vytáhneme původní filtr a sejmeme těsnící kroužek šroubovákem na závitu plastového víka a nahradíme opačným způsobem za nový filtr spolu s

     těsněním. Běžně se těleso filtru zatahuje rukou aby nedošlo k poškození plastu, zašroubujeme tedy víko s filtrem.

5) Není vhodné ihned nalévat nový olej, zvykem je nechat olej vytéct, jelikož se po jízdě nachází na stěnách a komponentech motoru.

6) Na výpustný šroub, který jsme očistili navlečeme těsnění (doporučuji hliníkové, lépe se přizpůsobí tvaru, měděné se nahřívá) a zašroubejeme

7) Opatrně vléváme nový olej. Běžně se plní cca 2,8L oleje.

8) Po nalití doporučuji nechal olej pár minut "sednout", nastartovat auto a za teplého oleje změřit jeho hladinu měrkou.

olejovy_filtr.pdf (174,2 kB)

Poznámky:

Doporučuji navštívit autorizovaný servis - zjistíte přesné rozměry podložky, typ a rozměry filtru a specifikaci oleje.

VYJETÝ OLEJ VRACEJTE NA MÍSTA TOMU URČENÁ, NENIČTE ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ A FILTR A MASTNÉ HADRY VYDEJTE DO NEBEZPEČNÉHO ODPADU

Zpět

Diskutujte o návodu a tipech při výměně

Datum 20.10.2016

Vložil Partyzan

Titulek mala doplneni

Odpovědět

Skvely navod, diky. Ten imbus na vane je c.6. Medena podlozka 14x20 (vnitrni-vnejsi prumer) - prodej po 10 ks cca za 70 Kc.
Nejvic prace mi dalo vydolovat stary filtr (Filtron). Chce to postupne pacit dokola (treba sroubovakem) oprenim o hranu plastoveho sroubeni krytu a spickou za plast filtru. Docela by me zajimalo, jestli je to takto i u filtru jinych vyrobcu... tady to bylo hodne na fest, az jsem se bal, abych to neutrhnul.

Datum 24.04.2016

Vložil JAKUB

Titulek PODĚKOVÁNÍ

Odpovědět

Děkuju moc za přehledný jednoduchý popis

Datum 02.04.2016

Vložil Honza

Titulek Díky

Odpovědět

Přidávám vynulování klíče na dislay :)

Při vypnutém zapalování stiskněte nulovací tlačítko denniho počítadla a držte ho

zapni zapalování a nulovací tlačitko uvolni.

kratkým stlačením přepínáš interval (INSP a OIL)

podrž tlačítko na 10 s

vypni zapalování

Datum 14.06.2017

Vložil Zdeněk

Titulek Re: Díky

Odpovědět

Super funguje. Díky

Datum 18.08.2014

Vložil David

Titulek Těsnění

Odpovědět

Nesmyl, absolutní nesmysl. Zkus si zatáhnout na fest hliník a měď, hliník krásně zkopíruje celý styk šroubu a vany. Naprosto mylný názor