->EGR<-

18.02.2013 00:00

EGR Ventil na motoru 1.2 12V HTP

Některé verze motoru 1.2 12v HTP (zpravidla starší), které mají ECU typu Simos3 mívají problémy s EGR ventilem.

Co je EGR ventil a jak funguje?

Jedná se o zařízení, jehož funkcí je snížit podíl NOx ve výfukových plynech formou snížení spalovací teploty motoru. Je to snaha o ekologické řešení, avšak jak již mnozí na vlastní kůži poznali, není zrovna šťastné. Funguje na principu recirkulace části výfukových plynů opět do spalovacího prostoru, kde se mísí s palivem a vzduchem a dochází ke spalovacímu cyklu. Důsledkem přítomnosti recirkulovaných spalin dochází k nižší spalovací teplotě a nižšímu podílu NOx ve výfukových plynech.

Praktickým efektem tohoto řešení je skutečně snížení škodlivých emisí, nicméně s sebou nese hromadu nevýhod. Mezi ně patří zanesení EGR ventilu sazemi. Negativním důsledkem je aktivní oranžový ukazatel poruchy a motor začne pracovat v náhradním režimu s továrními hodnotami SW. Bohužel, sníží se výkon motoru a zvýší spotřeba. EGR ventil je nunto vyčistit od sazí a vymazat chybové hlášky v ECU, které pravděpodobně budou mít jedno nebo více z následujících znění:

Systém ZVVP ( systém zpětného vedení výfukových plynů )- průtok příliš malý
Systém ZVVP – průtok příliš malý
Systém ZVVP – regulační ochylka
Ventil ZVVP – zkrat na kostru
Ventil ZVVP – zkrat na plus
Regulační odchylka
Ventil ZVVP přerušení
Ventil ZVVP chyba v základním nastavení
Potenciometr ZVVP signál příliš velký
Potenciometr ZVVP signál příliš malý

Jedná se o celkem běžnou závadu nejen u motorů 1.2 HTP, ale i u ostatních motorizací i jiných výrobců.

 

Zpět